Monday, January 08, 2007

Gott Nytt 2007

Jag börjar året med ett boktips.
"Flickan som lekte med elden" skriven av Stieg Larsson
en helt bedårande spännande och välskriven deckare.
Den får 5 Egon av mig.
Konsert den 16/12 The Bones som får 4 Egon i betyg.
Cash is king spelade samtidigt med The Bones och får 3 Egon.
Ovanstående är två band jag vill höra mer av under året. Cash is King ska jag ta till Emmaboda i alla fall.
MissLi har släppt debutplattan och Mirva har sin release i slutet av januari. Det ser ut som ett bra musikår.
Minst tre festivaler ska jag försöka bevittna i år.
Soweto Gospel Choir kommer till Sverig och rekommenderas för en varm och själfull musikupplevelse.
En önskan till alla stadsfester. Boka intressanta band. Det finns en tendens att boka dyra artister som har gjort sitt. Ett bra tips på billigt men bra är just Cash is King. De fick stående ovationer och och inropningar trots att de spelade i mingelbaren.

Ha en fin dag i solen..

No comments: