Saturday, March 10, 2007

The Ark

Det kunde varit värre.
The ark vann med en ok Ark låt men ingen av de bättre.
Tur att inte Måns vann i alla fall.
Jag svängde under programmet och tyckte Sonja Aldén var bäst (jag rös), en gammal punkare som jag.

Brynäs tvålade till HV71 och det var så jäkla skönt. Heja Brynäs.
Har ni tänkt på vilket fult klubbmärke HV71 har?? Snacka om plastigt 70-tal.

Mona Sahlin sa något i stil med. Vi har tappat fokus på människan och systemen har blivit viktigare än människan än människorna i systemen. Det var nog den största anledningen att jag böt från S till Fp. Staten och systemet blev viktigare än människan. Det kanske kan bli ett samarbete mellan S och Fp nu? Har fungerat förr.

Det är viktigt med ett socialt fungerande skyddsnät. Det är lika viktigt att människorna i det nätet tar ansvar, och får möjlighet att göra det. Tyvärr håller Moderaterna på att rasera det genom att börja reformera i fel ände.

Chardonnay från Bourgogne....vilken hit.

På fredag tar musikåret 2007 sin början....Dolly Parton kommer att sjunga sig rakt in i mitt hjärta, som om hennes musik inte fanns där redan. Att höra henne live blir spännande.
Iggy & the Stooges i Borlänge blir också en rysning..........resten av programmet håller också toppklass.
Sen har vi Sofia Karlsson som måste avnjutas live i år också.........
Bra år. På musikfronten.

4 comments:

Nicke Grozdanovski said...

Då hade vi samma favorit i går Sonja Aldén :-) Den låten tog mig verkligen rakt in i hjärtat

Mats said...

Jag har kikat lite på Halmstad också..
Vet inte om jag hinner hem till Gais matchen.

Mats said...

Oj, svarade på din kommentar från din blog här.....vilket pucko jag är.

Nicke Grozdanovski said...

Du är väl hemmakär eller hur? *s*