Wednesday, July 11, 2007

Kalmar stadsfest

Då behöver jag inte bekymra mig för stadsfesten i år heller. Det enda band förutom de lokala som jag inte känner till som jag är intresserad av är BWO, i övrigt riktigt boring program. The Sounds är riktigt taffliga, jag bevittnade dem i Borlänge förra veckan och visst nån bra låt men mycket dynga och taskigt ljud. Långtråkigt helt enkelt. Det finns band som drar myckt folk och bara kosta en bråkdel av Sounds t ex. Måste man bränna hela budgeten på överbetalda artister? Satsa mer på lokala aktiviteter och band på väg upp. För att nämna tre Billie the Vision & Dancers, Miss Li och The Dora Steins. De tre banden får man troligen för en fjärdedel av Sounds pris och de drar nästan lika mycket folk.
Om nån frågar om jag vill bli artistansvarig nästa år ska jag tänka över det. *L*

No comments: