Thursday, August 23, 2007

Blandat

Det har inte hänt speciellt mycket på den här bloggen sista tiden, dålig inspiration och tidsbrist är två orsaker.

Njut svamp, frukt och bär ut naturens skafferi nu när det är säsong och tillgången god.

Nanne Bergstrand här får du ett tips. Andreas Haddad skulle passa utmärkt i Kalmar.

Friidrotts VM är min sportsliga höjdpunkt tätt följd av fotbolls VM. OS står i en klass för sig förstås.

S-O Littorin är totalt inkompetent enligt mig. Ja regeringen som helhet är ingen höjdare. Sverige är inne på en farlig väg nu.

Borlänge är bättre än Emmaboda.

Nybro Vikings blir bästa smålandslag i allsvenskan.

Sanna Kallur ska krossa sitt personbästa i VM och kommer med det att krossa Michelle Perry också. Vad ska vi tippa 12.33 kanske. Den som tippar Sannas tid rätt eller närmast vinner en bland cd.

Nu när inte Bajen vinner allsvenskan håller jag tummarna för Halmstad.

Nåsta helg i Oskarshamn spelar Billy Bremner och Diamond Dogs, missa inte ni som har chansen. Resten av programmet kan ni strunta i för det var riktigt klent.

Punkfest och rockabillyfest i Emmaboda i helgen. Skitkul. Frågan är vilket jag ska välja.

DD tips: Avd 1: 5,7,9 Avd 2: 2, 13, 14. Veckans vinst 400 kr så här långt.

10 rätt på tipset förra veckan, är formen på väg kanske.

Det räcker med regn nu.

Power Meet i Emmaboda på söndag, kul det med men inget för mig.

London första helgen i Januari. FA cupens tredje omgång när storlagen kliver in i leken, brukar vara en fotbollshöjdare.

Du kan fortfarande köpa årskort till vissa bundesliga lag för under 1000 kr, som exempel kostar det 2200 kr dito för Öster?????

I allsvenskan har flera spelare jobb vid sidan om. Hur mycket de säger att det är bra för att tänka på annat så hävdar jag att de ska träna mera och spela mer matcher. Inte konstigt att allsvenskan håller så dålig europastandard. Lägre löner och billigare biljetter så at fotbollen kan återtas av de som inte har råd att gå nu.

Lönetak i elitserien. Precis som de har det i NHL. Borde ge fler juniorer chansen.

Cesar Millan är bäst på tv.

IK Brage snart i division ett.

Tunabro, Kvarnsveden och Dalkurd spelar alla i trean nästa år, vilket av dem vinner den?

Jag vill fortfarande åka till Oviedo den 7-8/9. Hoppas hästarna springer rätt i morgon så ska jag åka.

Nu tar jag frukostpaus.....

Le åt minst tre okända människor idag.

No comments: