Sunday, January 06, 2008

Hängröv

Vet inte varför men hängröv är ordet som ploppade upp i min lilla skalle när jag läste om den sorlige figuren Tito Beltran. Låt Tito bränna sitt pass och försvinna för alltid.

Växjö nu. Ni vet den där staden i mitten av småland som har ett fotbollslag som heter som ett väderstreck? Deras kommunalråd tycker inte att det är rätt att döpa en gata efter en lokalkändis. Citat "det är för tungt att ha en gata uppkallad efter sig när man fortfarande är i livet". I det här fallet gäller det Carros Gata och Carolina Klüft. Nu är det faktiskt så att en obetydlig liten figur som jag tror att Carro kan bära den bördan. Frågan jag ställer mig i samma veva är, hur tungt kan det vara att bära ett gatnamn? Är det tyngre än en Os eller Vm final? Nähä det grejar Carro, trots den enorma bördan. Däremot slipper kommunalrådet få en gata uppkallad efter sig. Hon som har fullt upp med att bekymra sig om Carros börda.

Charlotte Kalla kan aldrig bli politiker. Hon står för vad hon tänker och säger. Regeringen har farit med osanning angående medlen till studerande. ännu mera nedmontering av Sverige och ännu mera vackra ord som inte betytt något. Sverige har ordet lagom, använd et i politiken också. Lagom mycket vänster och lagom mycket högerpolitik. Varken vänsterpartiet eller moderaterna har en bärande politik utan måste kombineras med lite sunt förnuft. Båda partiernas politik är bra till vissa delar men inte som helhet.

Just nu lyssnar jag på The Eagles och deras Complete Greatest Hits, det är bara så bra rakt igenom. Köp och njut.

Cesar Santin till Heerenveen, stämmer det ryktet?

Frölunda med Roger Melin vid rodret blir en stark contender till guldet i hockeyn.

Nybro och Mejeriet den 18/1. Alla musikälskare ska åka dit då och lyssna på Christian Kjellvander, mycket bättre än så blir det inte i de här trakterna.

Sol vill vi ha idag.

No comments: