Wednesday, October 08, 2008

Lucinda Å Lucinda


Lucinda har följt mig genom livets skeden, åtminstone sedan mitten av 80-talet.
Hon blir mer och mer lågmäld men håller fortfarande min arma själ i ett grepp som skulle göra Karelin grön av avund.
Det som är lite underligt är att hennes plattor inte hör till kategorin "spring och köp direkt" utan införskaffas ett bra tag efter utgivning. Att jag varje gång konstaterar att alstret i fråga borde köpts direkt bevisar bara min demens.
"West" utgiven 2007 är den senaste och lika briljanta utgivning av madame Williams som inhandlats på tok för sent.
Ska göra en Halvar tror jag och ha en Lucinda Williams vecka istället för en Bob Dylan vecka. Det fungerar bättre med Lucinda då jag bara har två skivor med Dylan. Detta törs jag skriva då jag tror att Halvar inte läser det här.

Så till er kära läsare.




Lyssna på Lucinda.

No comments: