Tuesday, November 04, 2008

Tisdag och hutter

Det började lite huttrande imorse. Svensson himself hade stängt av strömmen till pannan istället för lyset till tvättstugan, ljust var det i tvättstugan så att vi kunde se strömbrytaren till pannan i alla fall.

Visst ska vi behälla värnskatten för de som tjänar mer än 42 000 i månaden, då har man råd om man säger så. På den tiden jag tjänade hutlösa pengar varje månad och betalade en massa konstiga skatter så var det lite överdrivet. En liten värnskatt kan man gott avvara. Jag minns när jag upptäckte för länge sedan när jag jobbade som produktionschef på ett bageri att lönen om du jobbade tre eller fyra veckor per månad skiljde på bara 200 kronor netto, gissa vem som var mycket tjänstledig efter det?

Frida Hyvönen är fantastisk, så jäkla bra.

Mer resurser till skolan.

Undrar när ventilationen på Lindås skola ska bytas ut, den är utdömd tror jag.

Emmaboda energis styrelse borde fått sparken för längesedan.

Grattis Kalmar FF.

Barack Obama kan väl inte förlora mot clownen McCain?

Nu börjar Ohly och hans krav att tunnas ut igen. Har vi varit med om det förut?

Hejdå KD, mindre än två år kvar i riksdagen.

Grattis Dalkurd.

Tjejen i juryn till dansbandskampen Anna Mourou är fantastiskt bra, höjer standarden på hela tävlingen.

Är Martin Hansson sveriges sämsta fotbollsdomare? Ni vet han som gissar sina domslut.

Efter 11 dagars ledigt är det imorgon dags att börja jobba igen, tur jag är ledig på torsdag så jag kan vila upp mig lite.

Politisk utbildning i Jönköping eller V75 i Kalmar? Bara 6 mil till Kalmar.

1 comment:

dyermaker said...

JA till värnskatt och utökade resurser till skolan! Apselut!

Frexten... jag har en blogg till - lite mer jobbrelaterad:
http://www.frokenfroken.blogspot.com

Välkommen att kika förbi!