Tuesday, January 20, 2009

Dagens Allehanda

Tobias Billström är en tramsminister som gömmer sig bakom systemet. I det senaste fallet gäller det utvisningen av den unga mamman till Kongo. Jag tänker inte närmare gå in på frågan men tycker att en förändring av tillämpningen av lagen är på sin plats.

Kvalserien i ishockey närmar sig. Leksand, Aik och sen hoppas och tror jag på Mora. Bland de övriga fyra lagen är det svårt att sia vem som tar den sista platsen.
En förändring där vinnaren i allsvenskan går direkt upp och jumbon i elitserien åker ur direkt ser jag som en självklarhet.
Elitserien är tråkig med safety hockey nästan rakt igenom. Allsvenska är betydligt mer spännande. Ett betyg på det är att jag trots tillgång till elitserien bara kollar kortare stunder medan jag sett en rad allsvenska matcher.

Bruce Springsteen på Stockholms Stadion två kvällar i början av juni. Funderar på om jag ska åka dit faktiskt. Men bara för att filma Cee-Jay.

Dagens låt: en repris "All About Now" med Timo Räisänen.

Arbetarliberal som jag kallar mig myntades av en känd Borlängepolitiker efter en av våra diskussionen i sluter av 70-talet. Han visste inte om hur rätt han hade. Det tog mig nästan 30 år att förstå det bara.

Kristdemokraterna har satt demokratin ur spel genom att avlägsna Lennart Sacrédeus från sina listor till EU-valet. Detta trots att han fick fjärde mest röster i nomineringsvalet. Tyvärr så sitter såskopparna i partitoppen och gör som de vill. Sen kan man tycka vad man vill om Lennart. Det sänder i alla fall ut dåliga signaler.
"Ni får gärna rösta och tycka till men sen gör vi som vi vill i alla fall".
Det kan bli den riktiga dödsstöten för Kd. Det gör mig inget i alla fall.

Petrocicky och Niemi heter Leksands förstärkningar inför kvalet till elitserien, enligt obekräftade rykten.

Hoppas de har saltat innan jag ska ge mig ut på vägarna. Det är halt som på ett speedat bananskal just nu.

Smile out there

No comments: