Wednesday, April 29, 2009

Alliansa mig hit och dit.

Ann-Marie Fagerström kommunalråd i Emmaboda (S) tycker att det var fel att ingå en allians med MP och V.

Då är vi två motvallskärringar i Emmaboda med samma åsikt. Blockpolitiken och allianser begränsar konstruktivitet, utveckling och valmöjligheter.

Många äldre sossar i bekantskapskretsen är väldigt upprörda över den rödgröna röran till vänster och vet inte hur de ska göra. De vill inte rösta på trädkramare och kommunister.

Mitt tips är stående: rösta på mig, jag är antiallians "all the way baby".

Utav våra två allianser så är nog trots allt Socialdemokraterna den största förloraren.

Sen finns vissa undantag där allianser fungerar bra. Alliansen i Kalmar Län har gjort ett bra jobb.

Till vänstermajoriteten i Kalmar län vill jag säga: Tänk på konsekvenserna och det mänskliga lidandet i det långa loppet och inte bara siffrorna i budgeten idag. Det kan bli en dyr historia.

1 comment:

dyermaker said...

Allianser är, som du säger, rätt trist och hämmande. Jag tycker dock att (v) och (mp) skulle slå sina påsar ihop, men göra det fullt ut!