Wednesday, January 02, 2013

Lite Blandat 2012

2012 var generellt ett lite trist år. Det fanns dock en hel del höjdpunkter också. I det stora hela kan man säga att sporten fick lite uppmärksamhet, ja den sämsta från undertecknad någonsin. Däremot hittade jag tillbaka till musiken och konsumerade rätt rejäla mängder.
Lite blandade återblickar av året 2012 vore kanske på sin plats.

Årets garv och om blickar kunde döda: Under ett tågbyte i Alvesta där jag samspråkar med en äldre trevlig dam jag mötte på tåget så kommer Vänsterpartiets Ulla Andersson gående. Högt och ljudligt säger då kvinnan till mig "titta där kommer hon politikern, du vet hon centerpartisten"? Kunde inte motstå att lika högt säga " Ja just det, hon centerkvinnan". Då fick vi det kraftiga onda ögat av Ulla Andersson, men hon sa inget.

Årets hockeymatch: Såg ingen hockeymatch live under 2012. Första gången det hänt sedan 1968. Har helt enkelt tappat mycket av intresset. Det gäller även i hög grad fotboll. Mycket dålig koll där också. Intresset kanske kommer tillbaka men det känns avlägset i nuläget.

Hip Hop har varit årets överraskning: Jag som tidigare skytt nämnda musik som elden har i år verkligen anammat det hela. Labyrint, Sällskapet med flera. Kanon.

Årets AH!  Linnea Olsson. Både hennes album med den titeln och att jag upptäckte att det var just den tjejen jag råkade se live i Göteborg under deras kulturkalas.

Årets sikte: 1: Ett jobb måndag - fredag på dagtid. Jag är för gammal för udda arbetstider och har gjort mitt på området. 2: Komma igång med skrotlyftandet, tennisen och sänka goldhandicapen till ett ental. 3: Fortsätta behandla alla människor lika då vi är samma skit allihopa.

Årets bil: Eva min röda Chevrolet Aveo som är en ögonsten.

Årets jag vill höra med av dig: Malin Björklund från Lindås. Såg henne på kommunens julsamkväm. En tjej med unikt uttryck. Såg även Peter Olsson där som har en stor röst men tyvärr saknar den originalitet.

2013 ska om vi hjälps åt bli ett bra år med mycket bra musik och god mat.

Väl mött vänner. Vi ses i skärselden.

No comments: