Saturday, June 10, 2006

VM...

Rena bottennappet.
Nu får jag vatten på min kvarn. Jag har länge hävdat att Lagerbäck ska bort. Det finns så lite utveckling och nytt i hans tänk så det är skrämmande. Anders Svensson????? Det är en ren skandal att han får spela istället för Kim som är minst två klasser bättre. Kim skapade mer på de minuter han fick än Svensson har gjort på hela säsongen. Henke och Zlatan får godkänt då de drabbades av Svenssons inkompetens, hade de fått bollar tidigare och inte haft ett så väl samlat försvar emot sig så hade de haft lite justare förutsättningar. Svensson får bollen och väntar in motståndarna sen passar han antingen snett bakåt eller duttar i sidled 3 meter. Lika tråkigt som Kalmar FF.
Jag håller förresten mitt löfte om att inte betala för att se KFF.
Det är dyrt att gå på fotboll. Då vill jag också underhållas och det är inte fallet med KFF. När jag bodde i Göteborg så såg jag i snitt 2 matcher i veckan, nu ligger det på två matcher om året. Borde inte lagen i söder prestera lite positivare fotboll?? Se på ökenlaget i superettan Trelleborg, kommer de upp i allsvenskan så har ytterligare ett mördartråkigt lag fått vatten på sin kvarn och deras tråkfotboll gett resultat.
Det är dags att domarna tar tag i spelförstörare som Henrik Rydström som hänger i tröjan på motståndarna och låter de som vill SPELA fotboll få chansen att göra det.
Jag tror dessutom inte det finns underlag för en evenemangsarena i Kalmar. Jag kan ha fel och det får framtiden utvisa.
Nu ska jag sluta spy över tråkig fotboll. Årets favoritlag är fortfarande Leyton Orient som besegrade Fulham på bortaplan i FA cupen och defenitivt inte backade hem, det är fotbollsunderhållning det. Det var väl ingen teknisk manifestation men framåt var mottot, gör mål...det fotbollen går ut på. INTE att inte släppa in mål som vissa lag ser som prioritet et. Ännu mer galla. Bäst att stoppa.
Ha en härlig söndag...
Heja Brage

No comments: