Wednesday, September 05, 2007

Dravelkompott

En vapenvägrare som försvarsminister. Det är väl enda möjligheten att få någon som är lättlurad att gå på Anders Borgs ekonomiska pajaspolitik.

Alliansregeringen verkar lika säker som mina v75 system.

Lars Ohly och Eva Flyborg gör sig enbart löjliga med sina korkade avdrag.

Norrköping, Sundsvall får sällskap av Häcken eller Örgryte till allsvenskan. Hett tips.

Från Leijonborg till Björklund hos fp. Pajas eller clown, det är frågan.

Mikael Odenberg tog ett rakryggat beslut. Kan man inte stå för politiken ska man sluta, det gjorde jag.

Finnkamp i helgen ska bli kul.

Idag kommer Oktoberfestbieren till systembolaget. Tipsar här om Slottskällans.

Byt ut Lars Ohly mot Alice Åström. Ett snabbt sätt att dubbla antalet väljare för (V).

Nu är jag sugen på politik igen.

Centerpartiet är mer höger än Moderaterna.

Per-Georg har semestrat vid en pool läsandes böcker. Det är den bästa medicinen för att läka en stressad själ.

Nu får man skämmas för socialnämnden i Emmaboda igen.

Hockeylagen spelar fler träningsmatcher nuförtiden än vi gjorde på en hel säsong när jag lirade. Inte konstigt att det blir ointressant.

Är det verkligen Reinfeldt som är statsminister?

Ingen borde sitta på samma politiska uppdrag längre än 3 mandatperioder. När man hör om de som suttit på samma stol i 30 år så får jag rysningar. Vådan av att bo i en liten kommun.

Nybro Vikings blir bästa smålandslag i allsvenskan.

HV71 är ett kärringlag.

Höglunds Grill.

När övergår en vanlig jävla smörgås till att bli en nattmacka?

Dagen musiktips: Baskery

No comments: