Sunday, December 14, 2008

Lite om mycket!

Urpunkare. En ung punktjej utbrast med beundran i rösten det när jag berättade vilket år jag var född. Det hände på jubileumsspelningen av The Nuts/Fågel Blås splitskiva. Allt tog plats på Henriksberg i Göteborg igår. Den unga punktjejen var djupt imponerad av att jag hade varit med och upplevt punken från början, samtidigt stod kvällens DJ punklegenden Crippa från bla Attentat och flinade. Urpunkare låter riktigt bra. Förutom ovanstående band med mogna ´män spelade ett ungt punkband i åldern runt 20 år bestående av tre i olika grad stora mohikanfrisyrer utstyrda damer som lirade traditionell punk och gjorde det riktigt bra, kan bli nåt med några fler timmar i replokalen och några fler gig. Hata Katten heter dom.

Såg en känd Emmabodabloggare och hjältinna handla godis på Konsum, på en torsdag! Godis är lördagen helgad.

Kom också att tänka på alla dessa nyliberaler med sina ultra liberala tankar. När det gäller att klä sig är de inte speciellt liberala. De ser alla ut som utsprungna ur en annons för Brothers. Då är de unga punktjejer jag såg på spelningen i går betydligt liberalare och betydligt snyggare klädda. Måste säga att det inte finns sämre klädda människor än politiker. Dessvärre är de lika fantasilösa som politiker. Det verkar som om alla politiker ska inrätta sig i någon sorts officiell mall. Fram för nytänkande och bort med alla allianser till höger och vänster.

Jag tror att tänket som unga punkare har idag och hade ibland oss urpunkare om att våga och inte lyssna på de som vet hur det ska vara och se ut, att uttrycka våra egna tankar och åsikter.
Det är det som skapar det unika som betyder utveckling. Vi behöver inte alla traska i samms upptrampade spår. Många av de mest extrema urpunkarna har idag toppjobb i samhället, det är deras ohämmade kreativitet som tagit dem dit. Mer av den varan tack.

I Emmaboda finns det chans att det blir tre läger inför nästa val. Den rödgröna röran till vänster, blåbärssoppan till höger och Folkpartiet som en envis terrier i mitten. Kul va.

Kristdemokraterna åker ur riksdagen vid nästa val, ta det som ett hett tips.

Snart dags att borda tåget mot småland för att vila upp sig inför tisdagen då tåget tar mig tillbaka till Göteborg och tvinspelning. Sedan är det fredagen då det är radioinspelning. Alla kan lyssna på radio kronoberg 101,8 mhz på fredag mellan 08-10.

Nu ska jag sätta mig och titta på människor och se om jag ser några känningar.

Walk with a smile....

2 comments:

dyermaker said...

HOHO! *busted* :D

dyermaker said...

Fast... hmm.. i torsdags..?