Thursday, June 03, 2010

Några gråsossar erkänner.

Jag har lovat att inte namnge de 4 gråsossar som sagt att de inte kommer att rösta S i valet för att de hellre ser motståndarna i Rosenbad än Vänsterpartiet.
3 av dessa är från min hemstad och där är relationen mellan de partierna inte den bästa, den fjärde är från Helsingborg. Ingen från Emmaboda.
Det sägs av dessa herrar och dam att det är många som resonerar likadant.
Vi får se hur mycket sanning det ligger i det hela den tredje söndagen i september.

2 comments:

Nicke Grozdanovski said...

Märkligt att man riskerar regeringsmakten bara för att man inte vill att en annat parti ska komma i regeringställning. Det är väl sitt eget parti man ska värna om i första hand eller hur?

Mats said...

Nu har det tillkommit en som inte vill ha in Mp i regeringen och funderar på att rösta blankt.

Tycker också att det är viktigast.

Missnöjet är dock stort hos många S anhängare över allianssamarbetet och det förstår jag då jag själv som du vet inte är någon fantast över dylika samarbeten.
Samarbete är ok, men jag tycket det ska göras efter valet.

Sen inte att förglömma de som inte vill ha något samarbete över huvudtaget med V och Mp och gärna tar en förlust för att kunna köra ensamma igen. Det finns många i S som hellre drar mot Fp och C än vänster ut.
Jag själv ser mig som mitt, inte höger inte vänster.