Monday, October 08, 2007

OJOJOJ

Ojojoj då skulle man kunna säga. Det är ekonomisk kris i Kalmar. Befolkningstillväxten är inte den planerade. Vad kan det bero på? Ett av de starka själen är att Kalmar har sjukt höga bostadspriser. Om folk resonerar som mig så kommer det troligen att minska invånarmässigt än öka. Mitt resonemang är att det är inte värt att flytta dit på grund av de höga priserna på bostäder, misstänksamhet mot kinesprojektet som jag tror kan bli en dyr affär för Kalmar och en dyr fotbollsarena som också kräver tribut.

Del Amitri är dagens musiktips. Börja med best of och om ni gillar den så är det bara att gå vidare med hela katalogen. bra pop helt enkelt.

Clas Yngström planerar att arrangera en gruppresa till New Orleans och Jazz & Heritage festival 2009. Gillar man jazz, rock, cajun, folk, country och liknande musik så är det bara att spana efter information här längre fram. Det kommer att bli en upplevelse för livet.

Förbannade fotbollspublik, skärp er för fan. Väx upp. Hur kan det komma sig att helt vanliga människor förvandlas till iq schimpans så fort de kliver upp på en fotbollsläktare? Dra ner brallorna och stoppa upp en bengalisk eld i röven på dem. Då kanske de slutar med dumheterna.

UEFA cup lottning idag klockan 12.00, visas på eurosport. Jag vill passa på att be om ursäkt till alla svenska elitlag. ni ÄR bättre än vad jag trott. Ni har gått framåt. Ursäkta.

IFK Göteborg vinner allsvenskan.

Ljungskile, helt otroligt att de verkar hålla. bättre än Trelleborg i alla fall.

Pimme, Mora piskade Djurgårn´, ville bara säga det.

Chokladfudgekaka är vad som väntar i kylen. An eruption of chocolate.

Nog känner alla till titelmusiken till Hajen? Ja, alla utom en. Nej, inte jag, det kunde till och med jag.

Krama varandra därute i verkligheten.

No comments: