Sunday, December 23, 2007

Trams Trams Trams

Kors i taket. En KD profil tycker att arbetsmarknadspolitiken är människofientlig. Littorin dementerar men besvarar egentligen inte kritiken. Som en paralyserad papegoja rabblar Littorin statistik men kommer aldrig till kritikens kärna. Kärnan var hur individen påverkas i det långa loppet. Exakt den kritik jag själv har och den kommer från KD? Alf Svensson är i och för sig den klokaste KD politikerna av dem alla och ende.
Många delar i alliansens arbetsmarknadspolitik är bra. Många delar är tyvärr också helt åt skogen som Svensson påpekar.
Som jag propagerat många gånger tidigare med en åsnas envishet. Ta det bästa av höger och det bästa av vänsterpolitiken och jämka. En vuxenpolitik som speglas av sunt förnuft och respekt för varandra.

Nu något helt annat.
Chokladtryffel smaksatta med calvados, knäck, ischoklad och en massa annat godis fyller skålarna i hemmet inför dagens julfirande. magknipet kommer utan att en enda munsbit tagit vägen över smaklökarna. Själv föredrar jag prinskorven, köttbullarna och en vanlig potatisgratäng. Vörtbröd med russin och en god ost som pålägg är en annan höjdare.

med senaste Sahara Hotnights i bilstereon ska jag i dag köra till Nybro för att jobba ett 24 timmars pass. Min julekväll blir alltså dumburken och tidigt natttinatti.

Be careful outthere

No comments: