Friday, March 21, 2008

Moralfunderingar

En liten undran. Johan Persson i Kalmar säger rakt ut att han ska ta in hjälp utifrån för att hitta kryphål för att kommunen ska kunna lämna en ekonomisk garanti till Kalmar FF, något som enligt gällande lagar och regler inte är tillåtet.
Är det så att Johan Persson tycker det är helt ok att försöka sätta våra lagar och regler ur spel genom att leta kryphål?
Jag trodde i min enfald att lagar och regler gällde alla.
Kalmar kommun tänker alltså lägga skattepengar på att hyra in experthjälp för att hitta kryphål i lagen, om jag fattat allt rätt?

Är det sådan moral Socialdemokraterna förespråkar?

Fanerdun projektet är också lite omoralsikt. Vi sätter press på företag i landet och vill ha garantier var deras varor producerats. När det gäller kineserna som ställer ut sina varor i utställningsbyggnaden i Kalmar så undrar jag om samma krav ställts där? Barnarbete eller slaveri har väl inte varit aktuellt hoppas jag.

1 comment:

Nicke Grozdanovski said...

jag håller med dig... De pengarna som expertern ska ha behövs på andra håll i Kalmar kommun