Friday, March 07, 2008

Vad för nytta gör Kristdemokraterna?

Den frågan har jag ställt mig själv i många år nu?
Någon som vet?

Var det fler än jag som kände ett visst hopp inför framtiden efter Uppdrag granskning om svart arbetskraft som jobbar under skandal förhållanden, ni vet där Ohly, Littorin och några andra politiker satt och resonerade ner än debatterade. Mitt intryck är att om de sansar sig och sitter ner och bara pratar och resonerar som vanliga människor, tar och ger så kan det faktiskt bli ganska bra. Nu tycker jag inte illa om Littorin längre, Ohly växte också lite.

Satsa på järnvägen i HELA Sverige för fan.

Gör något åt försäkringskassan, de kan inte få fortsätta som de gör nu.

Visst ska det vara kopplingstvång på hundar i tätbebyggda områden.

Fy på den kände Kalmarbloggaren som pekar ut enskilda individer med invandrar bakgrund i sin blogg. Det är att peka ut resultatet av ett problem, inte själva problemet.

Jag kan också meddela alla nyfikna att gårdagens middag bestående av innerfilé av fläsk, skogschampinjoner och pressad potatis blev riktigt smaskig. Såg ni att jag utelämnade grädden?
Sanningen är att det halkade i hela 5 deciliter. Ja. Det var ju fredagsmys.

Idag hejar vi på Wissman, Kallur och Holm.

No comments: