Thursday, February 08, 2007

VM Guld

Grattis till VM guldet i skidskytte.
Egypten-Sverige i fotboll..ZZZZZZZZZZZZZZ.
Jag tycker att det ska finnas billiga biljetter till allsvensk fotboll. Exempelvis 10 % av biljetterna för 50 kr. Allsvenskan har inte den standard, varken på fotboll eller arenor (med vissa undanta) för att ta 150-200 kr för en biljett. Jag såg att det finns biljetter i bundesliga för 70 kr.
Att som jag vara placerad i en fotbollsöken som småland. Här finns Öster som spelar superettan och kännetecknas av vi vill men det räcker inte till. Kalmar FF är som att ge sig ut på en upplevelse i gamla öststaterna...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, försök förstå att fotboll inte bara är tabellplaceringar utan underhållningsindustri. För att få publik utöver stammisarna så ska en attraktiv produkt presenteras. Bra och underhållande fotboll, bra arena och lättillgängligt.
Jag lovar att inte betala för att besöka Fredriksskans i år heller.
Allsvenskan i år vinns av Helsingborg eller AIK med IFK Göteborg som outsider.
Raniegi i IFK kommer att bli årets komet. Landslaget??
Trelleborg åker ur. Jag kan i alla fall hoppas att Malmö FF gör det istället.

Hockey.
Här vinner Färjestad igen. Tyvärr.

No comments: