Sunday, February 18, 2007

Volleyboll

Volleybolltarmen skriker efter dagens besök i Karlskrona och det allsvenska mötet mellan Karlskrona och Säter. Säter drog det längsta stråt i matchen tack vare sin jämnhet.
Nu ska Mats börja träna igen med sikte på veteranvolleyboll till hösten, skit i invalidiserade knän.
Biljard är ett annat projekt. Jag står i valet och kvalet vilken förening jag ska gå med i. Karlskrona eller Växjö. Tyvärr har inte Kalmar någon klubb ännu, tror jag.
Finns det någon biljardsugen därute så bara hojta.
Borlänge hockey fortsätter kvalandet till allsvenskan, idag borta mot Väsby. Tufft kval, inga lätta matcher. Men det verkar som om skadeläget äntligen ljusnat efter en jobbig säsong så här långt.
Melodifestivalen var sådär. Mina favoriter var Sebastian och Miss Match. Däremot var Nanne en besvikelse. Energin har hon alltid men låten var ett riktigt magplask.
sen gläds jag över Moras seger över HV71 och att Linköping kanske hamnar i kvalserien. Linköping är segare än torr kola.
På torsdag blir det hockey i Borlänge och lördag volleyboll i Säter. Härligt.

Dagens musiktips: Marshall Crenshaw "The very best of".

No comments: