Thursday, November 29, 2007

Sämre och sämst

Sämsta vädret har de nog i Skåne tätt följt av oss här i Småland, till och med Göteborg har det bättre. Sprang på Gustaf Andersson i Helsingborg i fredags, han kände inte igen mig efter 20 år och 30 kilo plus. På den tiden var han junior i Frölunda och lyckades inte näta på den eminente målvakten i motståndarlaget i en träningsmatch, dessvärre fanns det andra som klarade av det.

Med tanke på rubriken så kunde det lika gärna stått. Littorin och Borg.

Folkpartiets skolpolitik har sina poänger men jag tycker att den är lite naiv på vissa håll. Jag vidhåller att mer personal behövs, både pedagoger och resurspersoner.

Vi måste plocka ner politiken ifrån prettohyllan och trampa myllan igen. var tog det sunda förnuftet och anständigheten vägen.
Det räcker att kolla in Kalmar och Dalarnas läns landstingsfullmäktige (har åtminstone lite koll på de två) som uppför sig som småungar i sandlådan. Det är sånt beteénde som får mig att tveka till att engagera mig i politiken igen.

Budgetvarianten av ett ishockeylag Hammarby var nära att betvinga Lortbron eller Nybro Weekings som de egentligen heter igårdagens match i allsvenskan. Synd, heja Bajen.

Veckans låt: "Don´t break the promise" med Cyndee Peters, så j..l. bra.

Helsingborg-Austria Wien ikväll. Jag vill passa på att be alla allsvenska fotbollsspelare om ursäkt för att jag sa att allsvenskan var sämre än nånsin. Jag hade fel. Stabil vill jag kalla den, hänger med bakom de främsta nationerna i europa. HIF slår nog Austria ikväll 3-1, bara att langa in på matchen.

Bort med Mikael Nilsson, Majstorovic, D Andersson, Rosenberg, Rade Prica och ett par till ur landslaget. Anfallsmässigt som komplement finns Marcus Berg och Jonas Oremo. I backlinjen och på mitten kan vi nog peta in lite talanger. Bjärsmyr, Rasmus Elm med flera som borde kunna göra det minst lika bra som de vi har nu. Lollo Chanko som backup för Linderoth?

Simma lugnt.

No comments: