Wednesday, May 02, 2007

Östran

Idag är Östran tunnare än ett reklamblad ifrån Siba. Som boende i de västra delarna av östra småland omni förstår vad jag menar så är den blaskan inte mycket att ha. Nu talar jag helt utan politiska åsikter. Det gäller främst sporten och närområden. Bara för att blaskan säger sig vara "lokal" så innebär det att jag inte kan läsa om lokala nyheter, förutom de östra lokala nyheterna. Bevakningen följer länsgränsen, så nu ska vi äntligen byta morgontidning. Äntligen. Problemet är att alla morgontidningar är klena på det området. Ett alternativ är faktiskt Göteborgs Posten för där kan man få resultaten ifrån idrotten i småland ner till div 4 i alla fall. Jag brukar använda det som argument när jag propagerar tidningsbyte.
Det är ett billigt sätt att fylla ut en tidning med resultat och tabeller som dessutom ökar intresset och i längden också antalet prenumeranter. Östran nu vill vi ha minst två sidor resultat och tabeller en gång i veckan.

No comments: